Bahrajn

18. březen 2010 | 17.01 |

Sliby se mají plnit a tak je tu slibovaný článek o prvním závodu sezony 2010 F1.

Jelo se v Bahrajnu na okruhu Sakhir. Napřed něco málo o pravidlech. Jednou z nejpodstatnějších změn je nový bodovací systém, který tedy je 25-20-15-12-10-8-6-4-2-1. Potom taky je zákaz tankování během závodu, je to proto aby se snížily náklady na převoz tankovacího zařízení. Otázkou je, kolik nákladů se tím sníží. Pak jsou taky nové pneumatiky. Ty přední jsou menší než loni a jsou menší než ty zadní. Snad jste můj výklad pochopili. Pak taky pneumatiky, které jsou použity ve třetí části kvalifikace musí být použity na start závodu. Toto jsem ale nějak extra nepochopila. Pak jsou tam ještě nějaký změny ve vozech, ale zas takovej odborník nejsem :).

No a máme tu tři nové týmy. Měly být čtyři, ale USF1 to vzdali. Jsou to Lotus, Virgin (který do F1 vstoupil jako Manor) a tým HRT (původně Campos). Tyto týmy měly hodně problémů, aby se na start vůbec dostaly, ale povedlo se to k mé velké radosti. Nejvíc problémů měl HRT. Jako Campos měly velké finanční problémy, nakonec je koupil nový majitel a přejmenovali se na HRT. Prej v Bahrajnu mechanici čtyři noci nespali a furt makali na autě. Jsou to bojovníci a mají můj veeelký obdiv. Moc jim fandím.
Za Lotus jezdí dva zkušení jezdci Heikki Kovalainen a Jarno Trulli, za Virgin jezdí zkušený Timo Glock a nováček v F1 (ovšem v jiných seriích velmi zkušený) Lucas di Grassi. No a za HRT Bruno Senna (synovec Ayrtona) a Karun Chandhok.
Dalšími nováčky v poli jsou Nico Hulkenberg, který jezdí za Williams. Nico je vítěz loňské serie GP2. Dalším je vracející se Michael Schumacher. S jeho návratem nesouhlasím, ale nehodlám se k tomu nějak vyjadřovat. Pak taky Pedro de la Rosa, který v F1 závodil naposledy nevím kdy a pak dělal už jen testovacího jezdce. Dalším je Kamui Kobayashi, který už jel loni dva závody v Toyotě, když se zranil Timo Glock. Jaime Alguersuari jel loni půlku sezony, letos už by snad měl jet sezonu celou. No a Vitaly Petrov. Je to první Rus v F1 a zas z toho dělaj pozdvižení. Mě je to tak nějak jedno.

Teď už k samotné kvalifikaci a pak k závodu. Takže kvalifikace. Tady se zatím žádné překvapení nekonalo. Pole position si vyjel Seb Vettel. Pro mě veliká radost. Vedle něj Felipe Massa. Ve druhé řadě pak Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Takže Ferrari druhý a třetí. To jsem fakt nečekala, ale už mi to tak nějak může být jedno. Co odešel Kimi, tak Ferrari nějak extra nefandím. Do kvalifikace naštěstí nastoupili všichni. A do nedělního závodu taky.

Závod odstartoval v 13,00 našeho času. Celý jsem ho neviděla, protože se to překrývalo se skokanskými závody na Holmenkollenu a s halovým MS v atletice, takže jsem neustále přepínala z kanálu na kanál.

Z toho co jsem viděla. Start byl více méně bez problémů. Jsme si se ségrou dělaly srandu, že jak jsou natankovaní že neodstartují, ale odstartovali všichni. Seb Vettel většinu závodu vedl, už jsem ho viděla jako vítěze, ale bohužel. Prý měl nějaké problémy, takže z toho bylo čtvrté místo. Ale zas jsou to dobrý body pro začátek sezony. Jak já říkám, na konci sezony bude každej bod dobrej.
Opravdu jsem ze závodu moc neměla, ale jenom ten pocit že už je to tady byl krásnej.
Výsledek mě překvapil. Ferrari získalo double. Vyhrál Fernando Alonso, byl to jeho první závod za Ferrari v kariéře. Tomu se říká začátek. Druhý byl Felipe Massa a třetí Lewis Hamilton. Všemi opěvovaný Schumi dojel šestý.
Nováčci Virgin ani HRT nedokončili, ale nevadí. Je to teprv začátek a já věřím že se dostanou do formy. Musím ale pochválit Lotus. Heikki byl sice 15. a Jarno 17., ale dojeli a to se cení.

Tak a to je asi všechno.

Další závod se jede 28.3. v Austrálii v Melbourne. Je tam velký časový posun, nevím kolik, ještě jsem to nezjistila, takže závod bude ráno, tipuju start tak kolem osmé hodiny. Ještě uvidím, jestli se budu dívat.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře