V polovině sezóny - 2. část

31. červenec 2014 | 14.07 |

sauberV první části mého komentáře o uplynulé části letošní sezóny jsem se zaměřila na Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes a Force Indii. Teď je tedy na čase zhodnotit i zbývající týmy. Čekejte podobný styl psaní a komentářů jako u toho prvního článku. Tento článek bude asi o něco kratší, protože tu jsou týmy, které zas tak "neprožívám", takže toho nemám moc co napsat. Ale například u Sauberu či Williamsu se asi zdržím, takže ono to s tou délkou vyjde nastejno :-D

Když už mluvím o Sauberu, tak pojďme na to. Trhá mi to srdce. Tato věta ani zdaleka nevystihuje to, jak se cítím, když vidím výsledky tohoto švýcarského týmu. Já už dokonce fandím i Sutilovi, jen aby tým získal nějaké ty body. Ta bilance je vážně příšerná a já se opravdu, ale opravdu bojím o jejich budoucnost. A nejen o budoucnost týmu jako celku, ale i o budoucnost obou dvou (vlastně i těch testovacích) pilotů. Začněme Sutilem, když už jsem ho tu zmínila. Je o něco málo lepší než Esteban. Ale opravdu o něco málo. Z 11 odjetých závodů jich do cíle dojel 6. Nejlepší výsledek: dvakrát 11. místo. Teď v Maďarsku byl vážně blízko prvním bodům sezóny, jenže zas před ním jel Jenson. Proč týmy, kterým fandím, musí vždycky bojovat proti sobě?? :-/ Esteban dojel do cíle 5 závodů. Nejlepší výsledek: 12. místo. Jo, v Austrálii to ještě nevypadalo tak hrůzostrašně, tam skončili 11. a 12. Ano, byla to první dvě místa za body, ale říkala jsem si, že je to slušný a časem se to rozjede. Nerozjelo se nic. Ano, oba mají i smůlu, problémy s technikou (a z toho pak taky pramení penalizace a z konce pole se prostě na body útočí těžko pokud nejste Hamilton v Mercedesu). Sauber je tým, který má nejhorší skóre v počtu dojetých závodů. Oba dva jich celkem nedokončili 11. To znamená, že průměrně v každém závodě odstoupil jeden jejich vůz. A to je moc. Už i Lotus (který vypadal na začátku roku tak tragicky), Marussia a Caterham jsou na tom líp. A vlastně kromě Caterhamu na tom opravdu líp jsou, protože Lotus i Marussia mají body. Zatímco Sauber se plácá na předposledním místě mezi týmy a já se klepu, kdy je přeskočí i Caterham...

Další tým budu spíše chválit než kritizovat. A tím týmem je Williams. Moc ráda je vidím vepředu. A ano, je to můj komentář, takže teď se tady začnu rozplývat nad tím, jak je Valtteri úžasný a dokonalý :-D Ne nebojte, nebudu vás těmito kecy nudit. Ale pochválit ho musím. To prostě jinak nejde. Já říkala, že jednou bude dobrý a že je to budoucí mistr světa F1. Tak, že bych třeba i měla pravdu? Nicméně, letos neviděl cíl jenom jednou a v ostatních případech byl vždy na bodech. Nejhorší umístění je osmé místo. Má ale na kontě tu skvělou šňůru tří pódiových umístění z Rakouska, Británie a Německa. Svému týmovému kolegovi je vyrovnaným soupeřem, ne-li lepším. Musím ale taky říct, že Felipe má taky docela smůlu a čtyři nedokončené závody. A to je prostě znát.

Sice získal pole position, jenže za to se žádné body neberou. Počítají se výsledky v závodech. A tam má prostě Valtteri tři pódia, kdežto Felipeho nejlepším výsledkem je čtvrté místo. Jak už jsem ale řekla, abych byla spravedlivá, musím uznat, že Felipe měl i smůlu. A nebo, že by byl Valtteri lepší pilot? :-P Nicméně, hned v úvodu závodu na Albert Parku Felipeho sestřelil Kamui, i když nechtěně. V Kanadě to zas byla na konci závodu kolize se Sergiem (o které jsem řekla, že se vyjadřovat nebudu, nicméně stále se myslím, že penalizace pro Sergia byl moc přísný trest). Na Silverstone se zas připletl k nehodě Kimiho. No a v Německu zase měl po startu kolizi s Kevinem. Ne, Felipeho se nezastávám, jen uvádím fakta. Navíc, pro mě to byl vždycky spíš takový průměrný, nemastný neslaný pilot a jediný rok, kdy jsem mu opravdu fandila, byl 2008, protože to soupeřil o titul s Hamiltonem a já Hamiltona jako mistra světa nechtěla. Všichni víte, jak to tenkrát dopadlo :-P Nicméně, doufám, že Williams bude v dobrých výsledcích pokračovat i ve zbytku sezóny a získá ještě nějaké to pódium. A ano, nebudu skromná a řeknu, že bych si strašně moc přála, aby letos Williams vyhrál nějaký závod. A kdyby ho vyhrál Valtteri, tak by to bylo úplně nejlepší ;-)

williams

Piloti týmu Toro Rosso mě v některých závodech velmi příjemně překvapují. Sice nejsem fanynka ani jednoho z nich, ale to jste měli vidět, jak jsem fandila Jean-Ericovi v Maďarsku, když se na chvilku dostal na druhé místo :-D Oni mají docela povedené kvalifikace, často se dokážou dostat do TOP 10, ale v závodě už to tak výborné není. Přesto, a nevím, jestli je to jenom můj pocit, jsou v závodě vidět. Bohužel i tady je těch nedokončených závodů až až. Jean-Eric jich nedojel hned pět, Daniil čtyři. Ono teda Toro Rosso vždycky patřilo k těm horším týmům v poli, ale tohle opravdu není nic moc. A ještě něco k Daniilu Kvyatovi. Já ho před sezónou dost kritizovala, v GP3 neměla ráda (ale vůbec), když tam získal titul, tak jsem z toho měla zkažený den (vážně) a pořád říkala, že si ho Red Bull protlačil do F1 a navíc je to pro něj moc brzo rovnou z GP3 a téměř bez zkušeností. Jenomže teď to musím přehodnotit. On vůbec není tak špatný, jak jsem si myslela. Musím se mu omluvit. Ten kluk v sobě talent má. 

Lotus je tým, který na tom na začátku roku vypadal vážně zle. Měli problémy s motory (stejně jako všichni, kteří odebírají motory Renault), málem se jim nepovedlo postavit vůz včas. Dokonce měl během prvního závodu Romain Grosjean radost, že vypadl až ve 43. kole, protože očekával, že vůz vydrží zhruba do 15. až 20. kola. Ano, taková situace tam byla. Nakonec si tým tak zle nevede. Romain už letos dvakrát bodoval. Pastor Maldonado je pilot, kterého z celého pole nejvíce ignoruju (pokud teda není zrovna zapleten do nějaké kolize), takže vlastně vůbec nevím, co bych k němu měla napsat. Takže to radši nechám bez komentáře.

Caterham je další tým, kterému bylo jasné, že budu fandit. Kamui. To byl hlavní důvod. A pak taky Marcus. Švéd. V jisté době letošního roku jsem měla strašnou slabost na Švédsko a na Švédy (skoro větší na Finsko a Finy) :-D Ale to už mě nějak přešlo :-D A navíc měli testovacího pilota Alexandera Rossiho (hm...měli...). Takže zařadit je mezi mé nej týmy jsem prostě musela :-D No a není to zas až tak zlé. Sice body z toho (zatím) nejsou, ale úplně špatně se jim nevede. Navíc v posledních dnech tým prošel reorganizací, Tony Fernandez ho prodal nějaké švýcarské skupině se sídlem někde v Arabských emirátech (pokud se nepletu), spousta zaměstnanců byla vyhozena, novým šéfem se stal bývalý závodník Christijan Albers (což je stále za hranicí mého chápání haha, a navíc mi chybí Cyril Abiteboul, líbily se mi jeho názory). Piloti teda zůstali. Aspoň ti závodní. Testovacím je pořád Robin Frijns, ale Alexander šel pryč (ach jo). Takže kdo ví, co se tam děje a jaká je jejich budoucnost. Fakt jsem z toho dění trochu zmatená. Ještě teda rychle něco málo k samotných výsledkům (i když, jak už jsem napsala, body z toho nejsou). Nejlepší bylo Monako (a vlastně z mého pohledu to byl jeden z nejlepších závodů zatím letos), kde využili výpadků ostatních a málem to na ty body bylo. Málem. Marcus byl 11. Hm...takže mají vlastně stejné skóre jako Sauber, který má taky nejlepší místo 11. To pak o pořadí rozhoduje druhý nejlepší výsledek, a tady to je (zatím) na straně Sauberu, který má 12. místo. Caterham má jako druhý nejlepší výsledek 13. místo (a to hned dvakrát :-P ). 

marussia

Marussia. V tomto týmu máme rekordmana. Ano, je jím Max Chilton, který dokončil v řadě za sebou 25 závodů. V praxi to znamená celou loňskou sezónu plus úvodních šest závodů letoška. Jelikož loni byl nováček, tak vlastně letošní závod v Kanadě byl jeho první (a zatím také jediný) nedokončený závod coby pilota F1. To je úctyhodné. Jak já však s oblibou (i když tady se to slovo obliba zas až tak nehodí) říkám, tak sice drží rekord v počtu dokončených závodů v řadě za sebou, ovšem ani v jednom z těch závodů nebodoval. A to je možná taky nějaký rekord :-P Když se to vezme kolem a kolem, tak Max si nevede tak zle. Jules. To je ale jiná. Další, o kterém tvrdím (po Nicovi H. a Valtterim), že je to budoucí šampión. Jenže k tomu by jaksi potřeboval jiný tým a ne Marussii. Je tedy členem akademie Ferrari a všichni (všichni ne, ale spousta lidí jo) čekají, kdy že se konečně do toho Ferrari opravdu dostane. No moji milí, já vám nechci brát naděje (taky bych ho ráda viděla v lepším týmu), ale nevím nevím...Nicméně letošní výsledky má dobré (na to, jaký je Marussia tým) a pozor, to, co se cení nejvíc, body! Ty získal v Monaku. To bylo slávy a radosti! :-) A jen tak mimochodem, Alexander Rossi je teď jejich testovací pilot ;-D

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: V polovině sezóny - 2. část katf1 01. 08. 2014 - 16:47