VC Monaka 2014: závod

26. květen 2014 | 11.45 |

nico_rosberg_5Do závodu dlouhého 78 kol v ulicích Monte Carla z první řady vystartovali Nico Rosberg a Lewis Hamilton. Ve druhé řadě stáli Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel, z řady třetí startovali Fernando Alonso a Kimi Räikkönen, z řady čtvrté Jean-Eric Vergne a Kevin Magnussen a v řadě páté stáli Daniil Kvat a Sergio Pérez.

Po sobotní kvalifikaci bylo několik pilotů vyšetřováno, trest za způsobení kolize s Felipe Massou nakonec dostal Marcus Ericsson. Jelikož byl ale úplně poslední a nebylo ho tedy kam posunout, bylo rozhodnuto, že musí startovat z boxové uličky. Za zpomalování jezdce jedoucího za sebou byli vyšetřování Esteban Gutiérrez a Daniil Kvyat. Kvyat vyvázl s napomenutím, Gutiérrez bez trestu. Vyšetřován byl také Nico Rosberg, a to za to, že způsobil záměrně v závěru kvalifikace žluté vlajky. Nakonec však vinným shledán nebyl a pole position mu zůstalo.

Při startu do zahřívacího kola zůstal na startovním roštu stát Pastor Maldonado s Lotusem. Mechanici ho museli zatlačit zpátky do boxů. Vypadalo to, že Venezuelan bude startovat z pit lane, nakonec však do závodu vůbec neodstartoval.

Po startu do závodu si první místo udržel Nico Rosberg, druhý se udržel jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Na třetí místo se dostal Sebastian Vettel a na čtvrté se probojoval Kimi Räikkönen. Daniel Ricciardo, který startoval z druhé řady, měl slabší start a propadl se až Räikkönena.

Hned první kolo znamenalo konec v závodě pro Sergia Péreze, který lehce kolidoval s Jensonem Buttonem a skončil v bariéře. Tento incident byl po závodě vyšetřován komisaři, nakonec však nedošlo k žádnému trestu.

Na trať však musel safety car. Toho hned využilo několik závodníků k zastávce v boxech. 

Po restartu se pořadí nezměnilo. Avšak Sebastian Vettel hlásil problémy se svým vozem a zanedlouho poté zamířil ke svým mechanikům, kde pobyl déle než bývá zvykem. Ovšem netrvalo dlouho a Vettel ve svém rádiu slyšel, aby se do boxů vrátil a ze závodu odstoupil. Na vině byly problémy s turbem.

To už byl na třetím místě Kimi Räikkönen, na první dva vozy Mercedesu však ztrácel.

Vyšetřováni byli Esteban Gutiérrez, Max Chilton a Jules Bianchi za nesprávné postavení na startovním roštu. Pravděpodobně na konci pole vznil zmatek poté, co byl Maldonado zatlačen do boxů, a navíc Ericsson po penalizaci startoval z pit lane. Nakonec všichni tři piloti dostali penalizaci 5 vteřin stop and go, kterou si mohli odpykat i v rámci povinné zastávky v boxech.

To už ze závodu musel odstoupit Daniil Kvyat, který byl v Monaku vůbec poprvé ve svém životě, ale vedl si velmi dobře. 

Na prvních dvou místech se nic neměnilo, ovšem na třetího Räikkönena se začal dotahovat Daniel Ricciardo. Za ním jeli Fernando Alonso, Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg, Jenson Button a TOP 10 prozatím uzavíral Valtteri Bottas.

Ve 23. kole po výjezdu z tunelu havaroval Adrian Sutil se Sauberem a na trať se opět vydal safety car. Této fáze využili téměř všichni ke své zastávce v boxech. Při fázi za safety carem byly v pořadí i vozy, které byly o kolo zpět (ty většinou kolo před tím, než se zpomalovací vůz vráti do boxů dostanou příkaz předjet všechny i safety car a zařadit se na konec pole). Tak se stalo, že Kimi Räikkönen a Max Chilton, kteří jeli za sebou, kolidovali. Chilton lehce zezadu narazil do Räikkönena a oba tak museli na další zastávku v boxech. 

Po restartu se pořadí na prvních třech místech nezměnilo, vedl stále Rosberg před Hamiltonem a Ricciardem. Kevin Magnussen se poté, co safety car opustil trať, pustil do odvážného předjížděcího manévru na Jean-Erica Vergneho. Sice již vlály zelené vlajky, ale bohužel tento manévr byl proveden ještě před čárou, která značí safety car, takže netrvalo dlouho a dánský mladík dostal pokyn, aby Vergneho pustil zpátky před sebe.

Jenomže o pár chvil později Jean-Eric Vergne dostal penalizaci průjezd boxovou uličkou za nebezpečné vypuštění pilota na trať. Tým Toro Rosso ho totiž z jeho boxového stání vypustil přímo do cesty Kevina Magnussena a jednalo se tak o nebezpečnou situaci. Před Magnussena se pak dostal i Nico Hülkenberg.

Bojovalo se ale i o 13. místo. Skupina Jules Bianchi, Kamui Kobayashi, Romain Grosjean a Marcus Ericsson si jen tak nic nechtěla dát zadarmo. Bianchimu se ovšem povedlo svým soupeřům trochu poodskočit. Naopak do skupiny se zařadil po odpykání své penalizace Vergne.

Ve 46. kole konečně zajel ke své zastávce v boxech i Felipe Massa, který již byl na trati jediný, kdo pit stop ještě neabsolvoval. Jelikož ale startoval do závodu až ze 16. pozice, podobná strategie se dala očekávat. A zatím se týmu Williams vyplácela.

O několik kol později skončil závod pro Vergneho, který odstoupil s úplně stejnými problémy jako jeho týmový kolega Daniil Kvyat. I jeho Toro Rosso mělo problémy s motorem a výfukem.

Netrvalo dlouho a kvůli problémům s motorem musel odstoupit i Valtteri Bottas ve Williamsu, který se v té době pohyboval na bodovaných pozicích.

Další, kdo neviděl šachovnicovou vlajku, byl Esteban Gutiérrez. Ten se opřel o bariéru a navíc si způsobil i defekt. Vypadalo to na třetí výjezd safety caru, nakonec se však vše rychle odklidilo a zpomalovací vůz nebyl potřeba.

To už Jules Bianchi dostal penalizaci 5 vteřin stop and go za to, že si svou minulou penalizaci odbyl, když byl na trati safety car. Bianchi ve voze Marussia jel statečný závod, protože poprvé v historii týmu jej držel na bodovaných pozicích, když se dostal na osmé místo.

V závěrečných kolech závodu ještě došlo ke kolizi mezi Kevinem Magnussenem a Kimi Räikkönenem. Fin tak musel opět do boxů, aby mu vyměnili poškozené přední křídlo. Incident byl vyšetřován komisaři, ale nakonec nikdo trest nedostal.

Lewis Hamilton hlásil problémy s viděním a že se mu něco dostalo pod hledí a má něco v oku. Ricciardo jedoucí za ním ho začal mocně stahovat.

Nico Rosberg s Mercedesem vyhrál závod v Monte Carlu loni, vyhrál ho i letos. Na svém kontě má nyní 5 vítězství, tedy stejný počet vítězství, jaký za celou svou kariéru v F1 získal jeho otec Keke.

Druhé místo v závodě nakonec udržel Lewis Hamilton, třetí skončil Daniel Ricciardo. Bodovali dále Fernando Alonso, Nico Hülkenberg, Jenson Button, Felipe Massa, Romain Grosjean, Jules Bianchi a Kevin Magnussen.

Bianchi sice dojel do cíle na osmém místě, ale protože si do konce závodu neodbyl svou penalizaci, v cíli mu bylo k času přičteno 5 sekund a propadl se tak na deváté místo. I tak ale Marussia slaví první dva historické body! 

Historický výsledek zaznamenal i Caterham, když Marcus Ericsson skončil jedenáctý. 

Max Chilton dokončil další závod v řadě, již 25.

Naopak smůla provázela Toro Rosso, když kvůli technickým problémům ani jeden z pilotů nedokončil. U Sauberu také nedokončil ani jeden pilot, protože oba piloti havarovali. Sauber tak společně s Caterhamem jsou jediné dva týmy, které mají na svém kontě nula bodů.

Zklamaný bude jistě i Sebastian Vettel, který nedokončil (navíc při své 100. Velké ceně pro Red Bull) a jeho týmový kolega opět vystoupal na stupně vítězů. Zklamaný po výborném startu budei Kimi Räikkönen. Fin navíc jel svůj 200. závod v kariéře.

Díky monackému vítězství se do čela šampionátu vrací Nico Rosberg, který má 122 bodů, druhý Lewis Hamilton má 118 bodů. Na třetím místě se drží Fernando Alonso s 61 body.

Mezi konstruktéry suverénně vede Mercedes, který již má 240 bodů. Na druhém místě je Red Bull s 99 body a třetí Ferrari má 78 bodů.

Následujícím závodem bude Velká cena Kanady na okruhu Gillese Villeneuva v Montréalu. Tento závodník víkend je na programu ve dnech 6. – 8. června.

VC Monaka, výsledky závodu:

P. Pilot Tým Čas
1. Nico Rosberg (GER) Mercedes 1:49:27,661
2. Lewis Hamilton (GBR) Mercedes +9,2
3. Daniel Ricciardo (AUS) Red Bull +9,6
4. Fernando Alonso (SPA) Ferrari +32,4
5. Nico Hülkenberg (GER) Force India +1 kolo
6. Jenson Button (GBR) McLaren +1 kolo
7. Felipe Massa (BRA) Williams +1 kolo
8. Romain Grosjean (FRA) Lotus +1 kolo
9. Jules Bianchi (FRA) Marussia +1 kolo
10. Kevin Magnussen (DEN) McLaren +1 kolo
11. Marcus Ericsson (SWE) Caterham +1 kolo
12. Kimi Räikkönen (FIN) Ferrari +1 kolo
13. Kamui Kobayashi (JPN) Caterham +3 kola
14. Max Chilton (GBR) Marussia +3 kola
DNF Esteban Gutiérrez (MEX) Sauber
DNF Valtteri Bottas (FIN) Williams
DNF Jean-Eric Vergne (FRA) Toro Rosso
DNF Adrian Sutil (GER) Sauber
DNF Daniil Kvyat (RUS) Toro Rosso
DNF Sebastian Vettel (GER) Red Bull
DNF Sergio Pérez (MEX) Force India
DNS Pastor Maldonado (VEN) Lotus

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře