Khairuddin: Sepang 2012 byl speciální

21. květen 2014 | 22.19 |
› 

zulfahmi_khairuddin_2Když mluvíte s tímto tichým a skromným pilotem Moto3, tak je jednoduché si myslet, že je plachý a uzavřený, ale způsob, jakým rozhovor přerušuje vtipy a smíchem dává tušit, že, jak je bojovný na trati, tak je takový i mimo ni.

Rok 2014 je Zulfahmiho pátá sezóna v mistrovství světa a během té doby se dokázal dostat i na stupně vítězů a stal se tak prvním pilotem z Malajsie, kterému se něco takového povedlo. Navíc jeho pódium přišlo zrovna při domácí Velké ceně.

Jeho cesta šampionátem je fascinující a inspirativní, a také okořeněná zábavnými historkami. Co všechno Fahmi, jak ho rodina a kamarádi oslovují, prozradil pro Redbull.com, se dozvíte na následujících řádcích.

Fahmi, kdy jsi poprvé pilotoval motocykl?
Když mi bylo sedm let. Byla to Yamaha 100. Jel jsem po ulici, prostě jako typický Malajsijec!

A kdy jsi poprvé závodil?
Začal jsem závodit, když mi bylo patnáct. Na začátečníka mi už bylo docela dost. Bylo to v malajsijském šampionátu Malaysian Aprilia 50.

Jak jsi se k závodění dostal?
Měl jsem rád motorky a rád jsem v televizi sledoval MotoGP. Potom, když jsem překročil 15 let, jsem se v novinách dočetl, že šampionát Aprilia hledá jezdce. Zaregistroval jsem se, prošel jsem výběrem, a nakonec jsem se stal jedním z těch, které si vybrali a závodil jsem v tom šampionátu.

"První závod jsem jel bez povolení rodičů! Zjistili to, protože jsem byl tři dny pryč z domu a přišli na to, že jsem nebyl ve škole!"

Nejprve nebyli naštvaní, spíš zklamaní, že jsem jim to neřekl, a kde jsem byl, že závodění není normální. Nikdo nechápal, co je závodění. Byl jsem jediný, kdo to chtěl dělat.
První dva měsíce tomu moji rodiče nerozuměli, a chvíli po mě chtěli, abych s tím přestal, ale já jsem se o to nestaral a pokračoval jsem. Potom jsem je požádal, aby přijeli na okruh, aby viděli, co všechno to obnáší, a potom pochopili, co pro mě závodění znamená.

Jaké máš vzpomínky na svůj debut v Grand Prix?
Zrovna jsem překročil 18 let a bylo to na divokou kartu v roce 2009 při Malajsijské GP.

"Takže jenom tři roky poté, co jsem začal závodit, jsem jel v mistrovství světa!"

Dokončil jsem na 20. místě. Pamatuju si, že jsem ani nebyl nervózní. Předtím jsem tam docela dost testoval a měl jsem stejný motocykl, a tak jsem byl překvapený, jak rychlé ostatní motocykly jsou, protože já jsem používal Yamahu PZ, což byl docela starý motocykl, a já jsem si myslel, že bych mohl bojovat alespoň o top 18, protože jsem tam hodně jezdil.

Ale potom, při samotném závodě jsem viděl, jak jsou všichni rychlí. S takovým motocyklem jsem se jich nemohl udržet! Mým cílem bylo hlavně dokončit závod a získat nějaké zkušenosti, a to se mi povedlo.

První pódiové umístění v Sepangu 2012 ale bylo speciální...
Byl to jeden z nejlepších víkendů mého života! Byli jsme docela silní během celého víkendu a v kvalifikaci jsem si vyjel pole position. Byla to pouze poslední zatáčka celého závodu, která nebyla perfektní! Závod to byl opravdu dobrý.

Sezóna 2012 byla pro mě opravdu dobrá. Na motocyklu jsem se cítil opravdu sebevědomý a všechno fungovalo plynule. Nyní je to o něco náročnější, protože všichni tvrdě pracují, aby se snažili pochopit motocykl.

Když jsi vyrůstal, kdo byl tvým hrdinou?
Vždy to byl Valentino Rossi! Vždy jsem ho sledoval. Další závodník, kterého jsem obdivoval, byl Shahrol Yuzy, byl to malajsijský závodník, a také můj trenér, když jsem začínal v poháru Aprilia. Pracoval jsem s ním až do doby, než jsem odešel do Grand Prix. V mé kariéře patří k těm nejdůležitějším lidem.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře