Aki Ajo o nové sezóně

25. únor 2014 | 17.13 |
› 

aki_ajo_1Tým Red Bull KTM Ajo zakončil první polovinu příprav na sezónu 2014 v dobré formě, když jejich piloti Jack Miller a Karel Hanika patřili během testů k těm nejrychlejším. Po druhém oficiálním testu Moto3, který se konal minulý týden ve španělském Jerezu, Aki Ajo zhodnotil první měsíce testování s dvěma novými piloty. Miller byl ve Španělsku vůbec nejrychlejší a Hanika si připsal čtvrtý nejlepší čas, když do prvního závodu sezóny v Kataru zbývají pouze tři týdny.

Po testech v Almerii, Valencii a Jerezu, jaké jsou vaše pocity před touto sezónou?
Abych pravdu řekl, tak si myslím, že jsme dokončili tyto první tři testy sezóny 2014 s dobrým dojmem. S čím jsme velmi spokojeni, tak je, jaký kus práce udělala KTM přes zimu. Pracovali velmi tvrdě, udělali skvělý pokrok a my jsme jim za to vděčni. Inženýři z KTM nám poskytli mnoho různých součástek, abychom je otestovali. Testy šly podle plánu. Věřím, že díky společné práci jsme dosáhli dobrých výsledků, a to hlavně v Almerii a Valencii, a pak to pokračovalo v Jerezu.

Zejména letos musíme být rádi, protože nám vyšlo počasí. V předchozích letech během předsezónního testování to bylo náročné, abychom měli tři dny vhodného počasí pro závodění.

Letošní motocykl KTM Moto3: je to vylepšený loňský motocykl, a nebo hovoříme o zcela novém motocyklu?
Ano, tahle KTM je nový motocykl – ačkoliv je pravda, že změny oproti loňskému roku nejsou tak velké, jako mezi roky 2012 a 2013. Na začátku to vůbec nevypadalo rozdílně v porovnání s tím, který jsme měli na konci loňské sezóny. Nicméně, je tu spousta změn, které nejsou vidět, je tu více vylepšení – zejména na šasi.

karel_hanika_moto3_2

Tým Red Bull KTM Ajo zakončil testy v Jerezu nejlepší časem, o který se postaral Jack Miller, a čtvrtým nejlepším časem Karla Haniky. Očekávali jste, že začnete takhle nebo jste překvapeni?
Myslel jsem si, že Jack odvede s námi a KTM dobrou práci, ale nečekal jsem, že bude hned na takové úrovni. Jsem hlavně spokojený s jeho nasazením, jak v boxu, tak i na trati. Je velmi jednoduché s ním pracovat, abychom získali výsledky, protože je velice konzistentní a vždy připravený zajet rychlá kola.
Co se Karla týče, nesmíme zapomenout, že je nováček a potřebuje čas. Mám ho rád, protože je klidný a odvádí dobrou práci. Není pro piloty jednoduché debutovat ve Světovém šampionátu. Obyčejně se pouze soustředí na to, aby zajeli dobré kolo. Ale Karel je velmi konzistentní, zajížděl spoustu kol a společně se svým týmem se pokoušel zlepšit svůj pocit.

Díky těmto dvěma novým pilotům, tým Red Bull KTM Ajo úplně změnil svou jezdeckou sestavu. Začněme tím starším, Jackem Millerem. Fanoušci ho znají pouze jako velice přátelského kluka před televizními kamerami.

Ale jaký je v garáži?
V garáži je Jack stále zábavný kluk a přenáší dobrou náladu do celého týmu. Ale vážně, je hladový po výsledcích a je to inteligentní a talentovaný jezdec, který má před sebou skvělou budoucnost, pokud bude pokračovat tak, jako doposud.

jack_miller_moto3_1

Tento Australan nikdy nezískal vítězství, a vlastně ani nikdy nestál na stupních vítězů ve Světovém šampionátu. Je něco, co vám před touto sezónou vadí?
Ne, vůbec ne. Jeho způsob práce je velmi profesionální a každý den nám ukazuje, že je velmi vděčný za tuto příležitost. Pracuje na 110 %, aby využil co nejvíce z této šance.
Nikdy jsme nepřemýšleli o vítězství v závodech nebo šampionátech – vždycky myslíme na to, abychom pracovali lépe. To je věc, kterou na své práci miluji, a kterou máme každý rok možnost vylepšovat. Pro mě je to jedna z nejlepších částí této profese. Věříme Jackovi, Karlovi a dalším pilotům, kteří jsou součástí tohoto projektu. Jsem si jistý, že můžeme mít dobrý rok.

A jeho týmový kolega Karel Hanika?
Hanika je také opravdu hladový, mladý talent. V posledních týdnech jsem u něj viděl obrovské zlepšení. Pravděpodobně před několika měsíci si na sebe kladl příliš mnoho tlaku, pravděpodobně kvůli tomu, co ostatní lidé o něm říkali. Změna ohledně postupu do Světového šampionátu je velká. Musíte se učit, ale já jsem jím byl velmi překvapen. Během několika týdnů se velmi zlepšil. Jenom doufám, že si vezme nějaký čas a nebude sám na sebe klást tolik tlaku. Jsem si jistý, že může předvést velmi dobré výkony.

karel_hanika_moto3_1

Jaký by měl být jeho cíl pro jeho první sezónu?
Pouze se učit.

Letos bude o dva motory méně na jednoho jezdce, stejně jako spousta dalších nových pravidel. Jak si myslíte, že vás to ovlivní v šampionátu?
Celkově si myslím, že se to oproti loňsku moc nezmění. Všichni začínáme od stejné startovní čáry. Je pravda, že letos máme o dva motory méně než dříve, ale nemáme z toho strach, protože KTM pracuje na motorech tvrdě a vyvíjí je – nejen, co se týče výkonu, ale i spolehlivosti.

Vypadá to, že ostatní týmy opět také udělaly krok kupředu během zimy. Je příliš brzy zhodnotit úroveň šampionátu?
Potřebujeme závody, protože to je součást tohoto sportu, a zajisté to bude velmi konkurenceschopný ročník. Naší prací je odvést to nejlepší – ostatní se pokusí o to samé.

jack_miller_moto3_2

Po této první části testování, můžete říct nějakou předpověď pro tuto sezónu?
Ne, stále je příliš brzy. Do prvního závodu v Kataru stále zbývá téměř měsíc. Až po tomto závodě budeme schopni začít hodnotit situaci.

V zimě jel Jack do Finska a vyzkoušel si závodění na ledové dráze. Kdo byl rychlejší: On nebo vy?
Myslím, že jsem z toho byl trochu vyděšený a to je důvod, proč jsem s ní nechtěl jet na trati v duelu. Jel dobře a byl rychlý, ale já můžu vždycky říct, že to nebylo dost, aby se pokusil mě porazit (smích)!
 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře