Kamui Kobayashi

23. leden 2014 | 18.07 |

04

Kamui Kobayashi se narodil 13. září 1986 ve městě Amagasaki v Japonsku. 

Svou závodní kariéru v motorsportu začal v roce 1996, když mu bylo 9 let, na motokárách. A hned ve své první sezóně v Japonsku na motokárách v kadetské kategorii skončil na celkovém třetím místě. Za dobu svého působení v motokárách získal celkem čtyři tituly.

V roce 2004 se stal členem jezdecké akademie u týmu Toyota. A od toho už byl jen krůček k samotnému závodění. Ještě v roce 2004 závodil ve Formuli Renault 2000. Závodil převážně v její italské odnoži, kde skončil na celkovém sedmém místě. Jel ale i pár závodů v německé a nizozemské odnoži Formule Renault 2000. Vše absolvoval s Prema Powerteam.

Následující rok zůstal ve stejném týmu, ale přesunul se do evropské Formule Renault a také jel v italské odnoži této série. V obou sériích se mu povedlo získat titul.

V roce 2006 se přesunul do Formule 3 a závodil za tým ASM Formule 3. Jeho týmovými kolegy byli Sebastian Vettel, Paul di Resta a Giedo van der Garde. Kamui získal celkem 34 bodů a skončil na osmém místě. Zazávodil si také v Macau, kde skončil na 19. místě.

V roce 2007 zůstal ve stejné závodní sérii i ve stejném týmu. Co bylo ale kompletně jiné, byla jména jeho týmových kolegů. Těmi tentokrát byli Romain Grosjean, Nico Hülkenberg a Tom Dillmann. Kamui v celkovém hodnocení skončil na čtvrtém místě se ziskem 59 bodů. Vyhrál závod v Magny-Cours, a k tomu byl ještě čtyřikrát druhý a dvakrát třetí. Opět jel i závod v Macau, kde skončil 13. V roce 2007 se také stal testovacím pilotem týmu Toyota ve Formuli 1.

Rok 2008 pro něj znamenal přesun do GP2. Jel jak asijskou část, kde skončil celkově šestý, tak i hlavní kategorii GP2. Závodil pro tým DAMS a jeho týmovým kolegou byl Jérôme D'Ambrosio. Kamui získal pouze 10 bodů a skončil na celkovém 16.místě, dokázal však vyhrát sprint ve Španělsku na okruhu v Barceloně. I nadále pokračoval jako testovací pilot Toyoty ve Formuli 1.

Na přelomu let 2008 a 2009 se zúčastnil asijské GP2 pro tým DAMS, kde získal titul šampióna. Pro tým DAMS poté pokračoval i v hlavní sérii GP2 v roce 2009. Jeho týmovým kolegou byl stále Jérôme D'Ambrosio. Kamui skončil na celkovém 16. místě, když získal 13 bodů. Pouze jednou se mu povedlo dostat se na stupně vítězů. Ve sprintu na Nürburgringu dojel na třetím místě. V tomto roce si také zajezdil ve voze Formule 1 týmu Toyota. Nejprve v Japonsku jel úvodní dva tréninky místo nemocného Tima Glocka. Jenomže Glock se poté zranil a závod odjet nemohl. Tým žádal FIA, jestli by závod nemohl odjet Kobayashi, ale to jim nebylo povoleno, protože se nezúčastnil kvalifikace.Na poslední dva závody sezóny ale už šanci dostal. V Brazílii skončil na devátém místě a v Abu Dhabi dojel šestý.

Sezóna 2010 byla jeho první celá sezóna ve Formuli 1. Dostal příležitost u týmu Sauber, který ještě v tom roce jezdil jako tým BMW Sauber.

Tým už však používal motory Ferrari. Kamuiovým týmovým kolegou byl Pedro de la Rosa, v posledních pěti závodech sezóny ho však vystřídal Nick Heidfeld. Kamuiovi se však moc nedařilo. V prvních čtyřech závodech sezóny neviděl cíl. Jeho nejlepším výsledkem bylo šesté místo ze závodu na okruhu Silverstone. Nakonec celkem získal 32 bodů a skončil na 12. příčce.

V roce 2011 zůstal závodit pro tým Sauber. Jeho týmovým kolegou byl nováček v F1 Sergio Pérez (kromě závodu v Kanadě, kdy Pérez nemohl jet kvůli následkům nehody z Monaka, místo něj jel Pedro de la Rosa). V prvním závodě sezóny byly oba vozy diskvalifikovány, protože nesplňovaly všechny technické parametry. O to větší škoda, že oba piloti skončili na bodovaných pozicích. Oproti předchozí sezóně měl Kamui více závodů, kdy skončil na bodovaných pozicích, přesto skončil celkově opět na 12. místě, a dokonce získal méně bodů než v roce 2010, konkrétně jich pak bylo 30. Jeho nejlepším umístěním bylo 5. místo z Monaka.

V Sauberu zůstal i v roce 2012 a měl i stejného týmového kolegu. Byla to jeho zatím nejlepší sezóna ve Formuli 1, když získal celkem 60 bodů. V celkovém pořadí to však opět stačilo na 12. místo. Jeho nejlepším umístěním bylo třetí místo z domácího závodu na okruhu Suzuka. Díky tomu na určitý čas tak trochu pobláznil Japonsko.

Pro rok 2013 ovšem žádné místo ve Formuli 1 nezískal, a navíc neměl ani dostatečný finanční obnos. Uspořádal sice veřejnou sbírku, ale už bylo pozdě. Nakonec dostal nabídku od Ferrari. Nejen, že testoval jejich formulový vůz, ale hlavně účastnil se pro Ferrari seriálu vytrvalostních vozů. Jeho týmovými kolegy, kteří se s ním střídali ve voze, byli Toni Vilander a Olivier Beretta. Ještě je důležité poznamenat, že se účastnili v kategorii GT Pro. A vedlo se jim dobře. Na šestihodinovce v Silverstone skončili ve své katgorii na druhém místě. Na šestihodinovce ve Spa-Francorchamps byli třetí. Zúčastnili se i slavného závodu 24 hodin Le Mans, kde byli pátí. Na pódium se však ještě podívali dvakrát a obojí bylo třetí místo. Bylo to na šestihodinovce v Austinu a na šestihodinovce v Bahrajnu. Celkově v seriálu vytrvalostních vozů ve své kategorii skončili na 7. místě se ziskem 98 bodů.

Na konci roku 2013 se začalo jeho jméno spojovat s návratem do Formule 1. Jeho veřejná sbírka, která probíhala celý rok 2013, mu nakonec pomohla dostat se zpět do královny motorsportu. Získal místo u týmu Caterham. Jeho týmovým kolegou bude nováček v F1 Marcus Ericsson.

Kamui měří 170 cm a váží 63 kg. Hovoří japonsky a anglicky. Jeho oficiální stránky jsou kamui-kobayashi.com (jsou ale víc japonsky než anglicky). Jeho tatínek vlastní sushi restauraci.

Foto:

Když jezdil v Toyotě

kamui_kobayashi_1

Kamui a Timo Glock

kamui_kobayashi_timo_glock

Kamui a Pedro de la Rosa v Sauberu v roce 2010

kamui_kobayashi_pedro_de_la_ro

Kamui a Sergio Pérez

kamui_kobayashi_sergio_pérez

Kamui, Sergio a Esteban Gutiérrez

kamui_sergio_esteban_sauber_20

Moje oblíbená momentková fotka :-D

momentka_Sauber

sergio_kamui_esteban

Pódium na Japonské GP

Japonsko_2012_kamui_p3_11

S Ferrari

kamui_kobayashi_2

Se svým Ferrari GT Pro

kamui_kobayashi_3

Kamui (jezdící za Ferrari ve WEC) a Sergio (jezdící za McLaren v F1), kteří se v roce 2013 potkali v paddocku v Monaku

sergio_kamui_monaco_2013_2


 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře